7.30.2012

En kärlekshistoria

Andra kvällen på nollningen (21 augusti 2009?) ramlade Chelli med givna nollekompisar (de roligaste!!) in på Halmstads enda kvarvarande studentnation - Smålands! Nollekompisar som precis hade lärt sig lambo tyckte det var himla festligt. Kort sagt så går lambo ut på att de som blir "utmanade" via sång sjunger tillbaka och dricker upp det som finns i glaset. Allt som finns i glaset. Nu var ju SJUK "tyvärr" begåvade med en Sofie-nolla som inte kunde dricka så mycket. Då fick Toffe-nollan helt enkelt dricka hennes dricka. Också. Toffe-nollan tyckte att den där Chelli från FRI var ganska söt. Chelli har inget minne av det här men ska tydligen berättat för sin kompis Sofia att den där killen minsann hade världens sexigaste armar. Sedan tog hon av sig nollemarkeringen - som alltid måste bäras - och försökte sätta den på Toffe-nollan. Himla festligt med två nollemarkeringar samtidigt! 

Veckan därpå, en tisdag närmare bestämt, hade FRI och SJUK en gemensam picknick för att lära känna varandra lite bättre och leka. Chelli placerade sig bekvämt bland SJUK på en av deras filtar och började mingla med Näbbet i högsta hugg - FRI's finaste och värdefullaste maskot som Chelli vägrade lämna ifrån sig trots trugande SJUK-nollor. Chelli tyckte att Toffe-nollan var ganska söt men blev kompis med Jossan och Sofie istället.


Efter några veckor började Chelli och Toffe-nollan träffas allt mer. Till en början en onsdag i veckan i Smålands källare och sedan även andra dagar i veckan. Nästan alla andra dagar i veckan också faktiskt.
Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge


  


1 kommentar:

  1. "Kolla, ser du de där armarna eller???"
    Haha, du är söt ;)

    SvaraRadera