7.26.2012

Från botten till toppen SKÅL!

Det har varit världsklass på den här veckan!! Tisdagen bjöd på härligt parkhäng i Picasso med fina vänner, en låda rosé och göttigt väder! Gårdagen bjöd på toppar och dalar i humöret men runt lunchtid ordnade saker och ting upp sig och jag blev på mitt vanliga sprudlande glada humör. Efter jobbet bjöds det på strålande solsken i Tylösand och after beach med Hanna och Linn, innan jag begav mig hemåt. På kvällen slöt jag upp med Catha i stan och hade picknick på en liten brygga vid Gamletull. Åh så mysigt, jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut men vid elvatiden blev jag hemringd. Eller ja, jag insåg ju att jag borde åka hem eftersom jag skulle upp tidigt idag!

Nu ser jag mest fram emot en mysig date med mannen i mitt liv imorgon kväll. Förhoppningsvis får jag möjlighet att upprepa gårdagens förträffliga recept med en picknick på en brygga, kanske lägga till ett par värmeljus när det blir mörkt och så lite vin! Självklart kommer jag kopiera Cathas förträffliga cous-coussallad! Det har blivit lite LCHF-avvänjning här i hemmet på sistone för att preppa för fjällturen (kaos i magen under vandring = inte en bra idé!). Pasta går dock totalbort, jag har aldrig känt mig så hängig och trött som när jag äter pasta! Galet... Synd bara att stuvade makaroner är typ det godaste som finns, men tur att stuvad blomkål är nästan precis lika gott!

Och halllå, sen när blev jag förslappad i mitt förhållande!? Det är liksom inte ens lite okej, ett förhållande är något som man alltid måste jobba vidare på om man vill att det ska funka. En fet eloge till alla som lyckas hålla ihop med sina bättre/sämre hälfter år efter år! Och om jag är så här trött bara av att jobba och ha det trevligt med vänner, hur trött är man då inte när man skaffar barn!? Eller är det då man slutar umgås med vännerna? Är det därför barnfamiljer orkar med? Hur gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar