7.28.2012

Kalasvåffellördag!

Uppe med tuppen! Om nu kvart i sex räknas som "med tuppen". Det skulle jag nog vilja påstå att det gör dock! C är nu i Tylösand för att förbereda inför de snart nybakade livräddarnas prov i sjukvård innan de blir "på riktigt". Och i det Bencic/Nygardska mansionet ska det städas för ikväll kommer fina brudar hit på drinkafton!! Ska bli spännande att se vad folk tar med sig för drinkar, själv ska jag bjuda på en Piggelindrink. Muuums! Sedan hoppas vi på lite drag i Tylösand och att solen jäklas lite med SMHI och dyker upp idag, helst hela dagen (så att jag kan få soooola på min lediga dag)! HEJA SOLEN!

Först blir det en blixtvisit hos mormor i Getinge dock. En får ju passa på när föräldrarna sponsrar med bilinnehav!  Vi ska äta frukost ihop, förmodligen våfflor för gamla tiders skull. Mormor gör ju de grymmaste kalasvåfflorna! Är det en enda sak som jag minns väldigt tydligt från min barndom är det övernattningarna hos mormor på helger, när jag fick våfflor till frukost innan vi åkte till kyrkan. Men så har ju mat-minnen alltid haft förtur hos mig!

Bjuppar på lite härlig lördagshumor med så här på måndagskvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar