7.21.2012

Nu gör vi det bästa av situationen!

Det värsta som finns är lipsillar. Ni vet, såna där människor som alltid hittar något som är värt att klaga på. Utan att ens försöka göra något konstruktivt åt det. Typ majoriteten av svenska semesterfirare.

- Hela sommaren bara REGNAR bort...
Åk på semester då! Ta en sista minuten någonstans, eller bege dig åt annat håll i Sverige. Så svårt är det inte att ha koll på SMHI eller liknande sidor. Mina föräldrar köpte spontant en husbil härom veckan och är nu iväg på sin första semester i den. Man kan säga att de jagar solen! Kul verkar de ha i alla fall. En bilsemester har de flesta råd med, annars kan ni färdas på cykel och sova i tält. Och om du faktiskt har SEMESTER betyder det att du har ett jobb. Skippa pizza och annan dyr snabbmat under ett halvår så har du lagt undan för en sista minuten under semesterveckorna. Jo, det är sant!

- Det finns inget att göra när det regnar hela tiden!
Läsa en bok? Se en film? Säkerligen har du liksom jag klagat hela hösten på alla filmer och böcker man vill ta sig an men aldrig har tid för med skola och jobb. Vad är bättre än en regnig dag? Grymt att få uggla inne med sig själv och lite populärkultur, ta det lugnt och njuta av att få slappna av för en gångs skull.

Nu spås sommarvärmen äntligen komma till Sverige och jag går på mina tre veckors fasta tjänst på sommarjobbet. Det ska bli gött, för dagarna går alltid lite snabbare när det är fint väder! Och så slipper man förhoppningsvis cykla i regn på morgonen. Man får ju passa på när det blir fint med. I eftermiddag ska till exempel solen besöka Halmstad, och när det inte regnar är det ju perfekt att bege sig till Solgården och lyssna på Duo Jag som avslutar sina after beach-dagar på Tylösand. Så medan en molnig förmiddag spenderats med att städa i lägenheten kan jag ha det riktigt gött med kompisar på eftermiddagen. Och det är väl inte fy skam, att dagen delat upp sig så väl och jag slipper stressa? Nu ska jag göra en kick-ass sommarkycklingsallad, så min fantastiska man får någon mat ikväll.
TJOHO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar