7.19.2012

Konsten att ha en fantastisk dag;


  • Börja dagen med lite småpussande och kramar. Ligg kvar i sängen en stund efter att du har vaknat. Snoozande måste ju vara det skönaste som finns, alla kategorier! Helt klart bättre än sex! (Oj sa jag det där? Ja det gjorde jag visst!)

  • Nu har dagen börjat på ett superbra sätt! Nu kan det bara bli ännu bättre! Förslag på "ännu bättre" är att strunta i att laga frukost, ta en lunchlåda och värm istället! Vitlks- och persiljebiffar är så himla mycket godare än alla äggröror i hela världen!

  • Ut på shoppingtur med din älskade! Har du tur hittar du något du letat efter länge. Ett par görsnygga och supersköna sandaler från Merrell till vrakpris till exempel. Sen är hike-köp-listan inför Kebnekaise färdig och budgeten räddad. Tjoho!!

  • Eftersom din man har kommit på att ni idag firar 2 år och 8 månader (vi brukar alltid komma på sådant i efterhand annars) så måste detta självklart firas! Vi firade med en smoothie och liten kaffe på Espresso House (Smålänningen sa så här, jag citerar; "Asså vem fan köper en stor kaffe? Det ingår ju fan en gratis påtår!"). Fint ska det va!

  • Det har verkligen varit en speciell dag hittills och bättre kommer den att bli! Hoffmaestro spelar ju på solgården i Tylösand!! Så på med ett par varma byxor och tröja, ner med filten och alkofritt vin (och hemmagjord hallon/mangosmoothie) så kör vi!

  • För att göra dagen extra speciell valde jag att lyssna på ovannämnda konsert utifrån sanddynerna, där det är gratis om än något sämre ljud, tillsammans med min fina Hannilou. På vägen ut passerar man även Söndrum och där kan man ju stanna och äta sushi! Så det gjorde vi.

  • Efter middagen i Söndrum passerar man ju även Glassbiten som är en fenomenal glasskiosk, så det blev en mjukglass på vägen till Tylösand också. Värsta femrättersmiddagen!

  • Sen mös jag och Hanna under varsin filt, sittandes på hennes strandfilt och gungandes i takt med resten av halva Halmstad ute i Tylösands dyner.
    En riktigt riktigt bra dag med en av mina favorittjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar