7.30.2012

Regniga dagar kan också vara fantastiska dagar!

Idag har jag lekt med Hanna banana! Väldigt härligt att få köra ett pass på gymmet igen - så efterlängtat! Eftersom all träning nu i princip måste vara målinriktad mot den stundande vandringen fick det bli en hel del axlar (där jag är svagast och där jag ofta får känningar vid längre vandring med ryggsäck), skulderblad, mage och svanken (även där får jag en hel del känningar). Mycket rygg all in all, säkert mer som bakades in men inte tränades i specifika övningar. Nu kan jag känna hur ryggen säger TJENA och imorrn vågar jag nog påstå kommer vara snäppet värre va? Så härlig känsla!

För att komma i form inför vandringen kommer det fram över bli mer lchf men dock kommer jag att tillåta vitt ris ibland - eftersom det är en av få saker som min mage verkar klara av fortfarande och eftersom det ingår i de flesta av mina frystorkade rätter. Jag har så mycket energi nu!! Kvällsmat? Förmodligen en äggröra jag orkar inte laga något just nu och kycklingen ligger i marinad. Kommer bli en smarrig chicken satay till lunch imorrn med jordnötssås - ni kan tro att jag är nöjd!

Idag har regnet tryckt sig på som en ovälkommen gäst, de molniga stunderna var guld och solskenet likaså även om jag klart föredrar att arbeta ute i lätt molnighet. I helgen ska mannen och jag till Göteborg och ha en lyxweekend för oss själva. Lyx som i BARA VI och hotellfrukost och kanske lite Liseberg? Det är svårt att inte vara helnöjd med livet när man har så mycket fint. Ett fint liv och en fin man. Himla bra att ha!

Den där bästa onsdagen när man fortfarande var alldeles nykär,
allt var nytt och spännande. En viktig tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar