7.19.2012

Dagens husmorstips; GALLTVÅL!

Varje familj har sina små husmorstips. Mitt borde vara allmänt vedertaget! Ursprungligen kommer detta tips från mamma Nygard som kan sina fläckar (hon har ju för bövelen uppfostrat tre ungar varav en var en liten Christofer, klart hon har koll!). Vilka fläckar som galltvål är effektiv på? Kul att du undrar! Olja, ,fett, vin, gräs, blod, tjära, tuggummi och grillmarinad är bara några saker! Grillmarinaden la jag till själv, det upptäckte jag precis att det funkar alldeles utmärkt på!! Man kan även använda det på djur som häst och hund, samt läderprodukter (hörde jag ridtjej?) och en massa annat. Superdrygt till bra pris och dessutom miljömedvetet! Nämnde jag att det var grymt bra?
Galltvål kan man köpa här om det inte finns i en butik i närheten (men det finns det oftast, vi är bara för lata för att pallra oss dit!). Där kan man även köpa andra "energismarta, etiska och ekologiska produkter". Vill man läsa mer om galltvål kan man göra det här!

Heja galltvålen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar