6.07.2012

In with the new - Out with the old!!

Tung dag, tyngre ben. Idag var det uppstigning vid sju för att halv nio bege oss från Andersberg mot Möllegård. Det blev i runda slängar strax över 2 mils promenad i hyfsat rask takt och 20 kilo packning för C. Jag släpade på hela 3 kilo men det var nog mest bara för syns skull och för att jag skulle sluta tjata om att jag ville bära hans ryggsäck och bara gilla läget helt enkelt. Vilket fungerade!! På vägen till Möllegård stannade vi så klart till här och var för att kissa, plocka ut sten ur skorna eller förfasas över extremt håriga larver. En köttbulleburk slank ner med tillhörande snabbmakaroner. Märktes att det var snabba kolhydrater som åkte ner - blev extremt dåsig och trött i hela kroppen av det! Därefter blev det hela två glassar i Möllegård innan mamma kom och hämtade oss och vi fick skjuts hem.

Snabbt byta till torr jacka och sedan iväg till stan för att köpa min Kajka, butikerna var ju stängda igår. Oh happy day! MY PRECIOUS! Så himla himla fin och jag längtar efter att få lära känna den ordentligt så jag lär mig packa maximalt. Tydligen ska den vara välsignad med en herrans massa fack - sånt gillas!! Igår sa Maria Montazami på tv att när man köper något nytt ska man alltid kasta något annat och det är ju himla jobbigt men jag tog det seriöst och tänkte att ska jag föra in en ny, dyr ryggsäck i lägenheten får jag göra mig av med något som är värt nästan lika mycket. Så jag slängde min mobil i backen!! Eller så tappade jag den när jag cyklade i stan, och glaset sprack och vägrar fungera (hur kommer det sig att det alltid fungerar på iPhones??).. Ni kommer aldrig få veta vilket av det som egentligen hände.

Avslutningsvis vill jag bara berätta att jag älskar Spis & Deli. Men deras surdegspizza (som förvisso är rätt god om än småsnål med topping må sägas) är PYYYTTELIIITEN! Om man inte äter gigantoportioner längre och en pizza kostar 120 spänn har man ju förhoppningen att åtminstone kunna dela på den. Icke sa nicke. Jag är förvånad över att C inte rev hela lägenheten i jakt på mer mat. 120 spänn för en barnpizza, ren humor det där!! Inte för att någon här hemma skrattar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar