6.18.2012

Heja Kajkan!

Precis inkommen efter att ha invigt min Kajka (bästa födelsedagspresenten!) och tagit kängorna på en första "långtur". 7 km med 17 kg packning kan låta lite men känns i både lår och fötter vill jag lova. Mest tog trampdynorna stryk, men jag har inte ont någonstans av själva kängorna. Gött! Nu känner man att vårens träning med hög belastning på rygg, ben och rumpa har gett resultat. Får mig att önska att det vore socialt accepterat att ge sig själv en high five. Och gör det ändå!

En glass på stadsbondgården hann vi också med, så klart!! Vandring utan glass? PFFFF!
Är lite förvånad över hur mycket skit som går i Kajkan med. 75 liter. Galet!! Ska vira liggunderlaget hårdare nästa gång så kan jag nog trycka ner kläderna bredvid, i botten. Någon som har erfarenhet av att fjällvandra och packa därefter? I så fall får ni gärna ge ett par goda råd, som man kanske inte tänker på förren man själv befinner sig där. På fjället. Och inte längre kan rätta till saker och ting...

1 kommentar:

  1. Hej Michelle!

    Såg dit svar på facebook lite sent, lina jobbar natt hela veckan men efter det får vi ta och vandra lite:) hitta en bra guide på naturkompaniet, om hur man ska packa ryggan.
    http://www.naturkompaniet.se/Info/ReadMore.aspx?id=6295

    Ha det gött!! Peace Freddie

    SvaraRadera