6.17.2012

Borgeby i mitt hjärta!

Ibland blir jag extra förvånad över hur goda alla kryddor som jag köpte från Borgeby Kryddgård förra sommaren faktiskt är! De har legat och samlat damm nästan ett år och så öppnar man en påse, luktar lite försiktigt och öser sedan på i diverse grytor! Idag provade jag för första gången deras pastakrydda Arrabiata. Jag stod där med en köttfärsgryta puttrandes och visste inte riktigt hur jag ville smaksätta den. Eftersom jag köpt en hel del bönor var jag egentligen sugen på en variant av chili con carne, men svampen och moroten i grytan var tveksamma till förslaget. Tog en kik i kryddlådan och hittade denna lilla pärla som jag helt sonika slängde ner. Hur bra som helst! Det är så lämpligt med dessa färdigkomponerade kryddblandningar som man bara kan ta i diverse grytor och så är allting klart och gudomligt gott! Sista helgen i juni är en Österlentripp bokad med mor och hund, då ska vi svänga före Borgebys butik och vrålhandla! Jag behöver kanske inte berätta HUR exalterad jag är över det här!? Kommer bli sommarens bästa utflykt (jag är säker på att Österlen kommer vara ganska fint med)!! Nu är det dags att fylla på förrådet med Bella Bella Mozzarella, Pescadou, Milanokrydda, mangocurry och en massa annat härligt! Det bästa är att många av deras kryddmixer är helt rena från E-nummer och onödiga ingredienser - bara rena råvaror som smakar fantastiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar