6.11.2012

Bröllopsplanerande och gött häng

Efter en superhärlig helg i Hässleholm väntar nu en riktigt riktigt bra måndag! Recept på en sådan? Träning, invigning av vandringskängor, göra frökex, köpa ny mp3, jobba imorrn och framför allt ska jag luncha med min snygga kompis Hanna idag! Tjoho!!


 På Åhus Gästgiveri fanns det ett uppstoppat vildsvin och diverse andra skogslevande varelser. Kul!! Här tittade vi framför allt efter lokal att ha bjudningen på efter Fridas och Christians bröllop nästa sommar. Riktigt mysig vinterträdgård med glastak som gav ett härligt ljus! Och gott om plats! Stort plus i kanten även för de runda borden - runda bord på bröllop är mysigt, då får gästerna en chans att se och kunna samtala med alla de sitter kring.




Därefter lekte vi loss i Åhusruinen och promenerade i en "park" (eller mer gräsmatta bredvid vägen kanske) med diverse söta konstverk på pinne. Kul idé! Frida försökte nå runt den stora kakelugnen utanför Absolut Vodka, som såklart hade formen av en Absolut-flaska! Kvällen avrundades med kyckling- och halloumispett, goda sallader och rödvin från Lindemans. Grillen dog direkt men spetten hann vara på tillräckligt länge för att få lite smak av grillat åtminstone, då gjorde det inget att vi fick göra klart dem i ugnen! 


På lördagen brainstormade jag och Frida lite inför bröllopet innan vi bega oss till Hovdala slott för att spana in festlokalerna där. Man kommer på så mycket bra idéer när man sitter och pratar helt fritt! Och vilka magiska ringar vi hittade! För första gången hittade jag en som jag tyckte var riktigt riktigt fin och skulle passa till mig själv, det händer ju aldrig. Jag är så himla kräsen och skulle aldrig klara av en stor diamant eller något som sticker upp det minsta, skaderisken är ju så stor när man är en klumpeduns! Gillar tanken på att kombinera klassiskt guld med vitt guld med, så att man kan variera smycken mellan guld och silver resten av livet utan att det kanske ser lite konstigt ut när de är nära varandra. Börjar längta tills min dag kommer!
Efter att ha varit på språng hela dagen sedan klockan TIDIGT så var vi helt slutkörda runt tvåtiden. Vid halv fyra dog vi i soffan med bröllopstidningar och låg kvar där tills jag skulle åka hem. Ack så välbehövligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar