6.21.2012

Det här med midsommarväder...

Ja, jag vet inte jag... Många är de som idag har hörts sucka "Och det ska REGNA imorgon!!". Men det regnar väl alltid på midsommar?? Lika säkert som att det saknas snö på julafton numera, sill är äckligt och studenterna i Halmstad är bäst i Sverige på att dricka alkohol. Precis så sant är det också att på midsommar - ja då regnar det! Så när vädergubbarna på SMHI för en gångs skull förser oss med rätt prognos från början och ger oss ett bra utgångsläge borde man väl vara tacksam? Nu har ju alla haft gott om tid på sig att införskaffa partytält. Eller så kan man göra som jag och åka till Eksjö. Där bor nämligen C's förträffliga familj. Midsommar kommer förmodligen inte bli så festligt för oss i bemärkelsen "party", men jag har med en flaska rosé som ska vara fantastisk enligt Hanna, min goda vän som dessutom jobbar på systemet. Vinet heter Barefoot och är i princip alltid slutsålt sedan de fick in det. Håhåjaja. Tur man lyckades få den sista flaskan för idag då innan de tog slut! Heja Hanna! Med en flaska vin i bagaget kan vad som helst hända. Jag fick dessutom ett fyrpack med småflaskor sangria av Mimmi som köpts med från Menorca, men de sparar jag nog till en regnig dag...

Sol på midsommar alltså. Bra skit. Man får passa på när det bjuds!! Efter klockan sex sitter man ju ändå inte ute och dessutom så har de en inglasad altan. Ni hör, det blir bara bättre och bättre hela tiden!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. FANTASTISKT!! Det var jättejättegott men nästa gång köper jag nog boxen som du hade, den var med kanoners. Vad hette den nu igen?

      Radera