5.17.2012

Träningsvärk i kubik

Idag är en dag när träningsvärken är brutal. Med andra ord är det en helt vanlig dag!! Igår kväll på A's födelsedagsfest var jag nog mest sugen av alla på att gå ut och dansa (förutom A då, sjutton vad den bruden kan tagga till!) - och mest arg på mig själv för att jag utan att tänka bokat in mig på styrketräning med mr. PT imorse klockan 8. Just då var jag inte särskilt glad över det beslutet, och inte riktigt imorse heller. Eller ett par timmar senare. Och ska jag vara ärlig har jag lite ont i nacken eftersom jag spände mig på något konstigt vis så hundra procent glad är jag väl fortfarande inte. Men sjutton vad det är fantastiskt att träna med en PT! Och vilken lyx att få göra det tidigt på morgonen innan öppning när man har hela stället för sig själv! Jag har stånkat, jag har gjort grimaser, jag har gjort allt det där man alltid gör fast lite mer. Skönt att ingen ser en förutom en person som har fullt fokus på teknik och att fånga vikter som eventuellt kan komma att flyga och fara helt utan förvarning!
Jag har mångdubblat mina vikter i alla övningar, jag orkar tyngre och fler repetitioner, jag har blivit en superversion av mig själv. Och det allra härligaste är att jag hela tiden blir bättre, att man hela tiden utvecklas för att denna någon (mr. PT) håller koll samtidigt som det lassas på mer motstånd så fort det ser det minsta "lätt" ut. Med handen på hjärtat så tror jag att min PT är den bästa investeringen jag någonsin har gjort, och någonsin kommer att göra för mig själv. Och när jag ser mig själv i spegeln och ser resultaten av många tusenlappars slit, då är det värt varenda svettdroppe och krona!


Snart är sommarformen här igen! Sommaren med för den delen, så det är bara att köra hela vägen in i kaklet!


1 kommentar:

  1. Härlig, rolig och en toppen blogg tjejen!
    Ska kolla in den ofta:) kramen

    SvaraRadera