5.28.2012

"Konsten att lyxa till en måndag" eller "Även studenter har rätt att äta!"

Min absoluta favoritdag är snart till ända. Idag har jag jobbat i gassande sol och gött väder - då går dagarna alltid som snabbast! Till middag blev det kajunkryddad varmrökt laxfilé med ett par jääättesöta nypotatisar och lite italiensk tomatsallad. Som även åts igår. Kommer äta den här salladen hela sommaren - den är så himla god!! Och busenkel! Lyxig och enkel mat har varit temat för de två senaste dagarnas middag, det gillar jag som den lilla minigourmand jag är.
Serranolindad galiamelon och cantaloupe, caprese och brie på thin crisps.
Kajunkryddad varmrökt laxfilé, nypotatis och caprese.





Denna ljuvliga caprese, hur gör jag den då?
Varva tunt skivad tomat med mozzarella, ös på med strimlad basilika och ringla över balsamico creme. Strö sedan över Bella Bella Mozzarella från Borgeby Kryddgård. Ljuvligt! Min kära mor svär på att citronolivolja piffar till ännu mer men jag är tämligen nöjd med resultatet som det är. Har man möjlighet att åka dit så brukar Borgeby ha ett bord på Våxtorps marknad som är första fredagen i juni och första fredagen i september. VÄRT!

Detta var troligtvis sista favoritmåndagen någonsin. Hittills har boxen varit mitt syre, det som gett mig energi när jag som mest behövt det - i starten på en ny seg vecka med nya måsten och krav. Då har det varit ett sätt att få utlopp för alla aggressioner, all frustration eller ett sätt att bygga ny glädje på. Nu blir det ingen mer box i sommar och kanske inte heller till hösten om bästa instruktören flyttar, vilket är synd. Men kul för henne förstås, och för alla andra som får möjlighet att råka på henne! En fantastisk tjej, som har peppat och tjatat och skrikit och fått oss alla att ge liiite till när vi inte har trott att vi klarar av det (och det stundtals känts som att man vill spy). Hon fick mig att sluta träna för att gå ner i vikt, och börja träna för att det blev det roligaste jag vet. För mig hade det gärna fått vara måndag resten av mitt liv, om det innebär måndagsbox. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar