5.29.2012

Pain is inevitable; suffering is optional.

Idag var sista gången som jag körde Styrka B med mr. PT. Imorgon kommer fokus ligga på teknik och lite nya övningar. Jag har blivit lovad mucho pain in da ass. Ska bli spännande, jag har nämligen redan rätt rejäla känningar i mage, rumpa och lår som jag fokuserade en hel del under eftermiddagens marklyft, split squats och smala chins. Eller, jag fick känningar när de första tre seten marklyft var avklarade. Det var ungefär en kvart in i träningen...
Nu börjar dock äntligen kroppen ta form och snart ska formerna fram! Det ger en så sjukt skön kick när all tid, all energi och alla pengar man har investerat i det här börjar ge resultat. Jag tar min egen kroppsvikt i marklyft! Det är så SJUKT! För ett par veckor sedan tog jag 20 kg mindre. När jag började träna med mr. PT så gjorde jag smala chins med 32,5 kg under mig (jag hade alltså den vikten under som hjälper mig att gå uppåt, vilket förenklar momentet). Nu gör jag chins med 19 kg under mig. W O W !
Utfall gjorde jag med 2*10 kg kettlebells - en i vardera hand. Detta blev sedan split squats som nu görs med totalt 30-35 kg på axlarna. Squats gjordes med 20 kg kettlebell. Efter första gången hade jag så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. När vi ökade och gick upp till 24 kg fick jag återigen smärta i rumpa och ben efter ett pass. Idag krävs det 67-70 kg för att ge mig samma smärta och totala utmattning. Det här är så mätbart och det ger mig så mycket energi tillbaka att följa min resa, att se hur jag har utvecklats! Slutligen, när jag började träna med mr. PT så kunde jag inte göra EN helt korrekt armhävning på step-bräda. Nu kan jag göra 8 stycken med fötter och händer på marken. Och på torsdag tänker jag göra 10 - varav brösten och låren ska vara totalt nere i marken på åtminstone två!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar