5.06.2012

En händelserik och något smärtsam helg

Gårdagen spenderades till större delen av dagen på helvetet på Jorden - Ge-Kås. Ge-Kås är väldigt kul att vara på, i typ tio minuter. Sedan börjar man tröttna lite lätt på alla människor runt omkring en som på något vis alltid lyckas med att vara i vägen. Hur tänkte till exempel mannen som ställde sin kundvagn mitt i gången medan han pratade med sin fru som stod till höger om gången? Och varför ställde han inte sin vagn bakom hennes? Mest tycker jag nog om tanken på Ge-Kås och alla de fynd som man tror att man ska göra. Nöjdast blev jag denna gång över två tröjor som kommer vara underbara att ha på väg till/hem från träningen och en jacka som jag tror kan komma att bli min bästa vän under höstens stundande fjällvandring. Största lyckoruset stod dock den sladdlösa ugnstermometern (mig) samt den lilla kaffekvarnen för (Christofer). Aldrig mer ska jag stå och klia mig i huvudet när ett recept säger att kycklingen är färdig när den är si och så många grader! Dagens nödvändiga var en 10-liters gryta. Dubbelt så stor som den tidigare "största". Nu kan vi aldrig mer klaga över att grytan är för liten vid storkok! Bästbästa för dagen var att avsluta med gött grillhäng hos mamma och pappa!

Andra saker som gör ont är träningsvärk i skulderbladen när man har gjort en hel massa armhävningar på rätt sätt med dubbelt övervakande. Det är lite roligt hur stor skillnad som pepp faktiskt gör vid träning! Och hur man tänker på tekniken vid olika tillfällen och beroende på vilken tillsägelse man fick senast. Mest ont gör det dock när man måste sitta inomhus och plugga när solen hånfullt lyser utanför. Av någon anledning har jag en känsla av att den gör det på ren kiv och att den inte alls kommer lysa lika strålande när den värsta pluggtiden är över... Hur kommer det sig egentligen att det alltid är bäst väder när man har som mest att göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar