5.04.2012

Sushi från himmelen och träningsvärk från hell..

Igår hade jag och bästa PT:n en morgondejt i gymmet. Det går ut på att jag gör och han skrattar. Typ. Sen brukar det avslutas (ganska tydligt) med att jag ligger död på golvet. Om jag har gjort rätt vill säga. Och det gjorde jag ju!
På eftermiddagen blev det ett femstjärnigt core-pass som jag kände mig nöjd över även om jag inte hann fullfölja innan det var dags att ta på mina efterlängtade spinningskor som har fått stå klosslösa sedan i mars och ÄNTLIGEN kunna dra av ett spinningpass med dem på! Kände inte att jag kunde prestera på spinningen riktigt men det var ju inte heller meningen. Ibland är det lyxigt att kunna träna något lite halvhjärtat bara för att det är kul!
 Efteråt begav jag mig till Söndrum tillsammans med LouLou och åt sushi för att fira hennes big TWO-FIVE day förra veckan. En fin middagsdejt med en fin vän!
När jag väl äter sushi så är Umai Sushibar i Söndrum mitt självklara val och det har hänt att jag flyttat en "sushimiddag" för att de inte råkar ha öppet just då. Ska det va så ska det va! Och då är bara det allra bästa gott nog, annars blir jag tjurig som en liten unge... Här vågar jag lova att sushin är FANTASTISK varje gång! Allra godast tycker jag peppartonfisk-, pepparlax- och grillad lax nigiri är. Bästa makin är paki (pepparlaxmaki), lax&mango, draken och den lila (som jag tror innehåller friterad tofu) men det mesta smakar kanon! Extra bra tycker jag att det är för att de även har annat gott som dumplings, lax, kycklingspett, tunt skivad entrecote i sås och mycket mer! Då finns det utrymme för att gå dit och äta även om någon annan i sällskapet kanske inte är så förtjust i just sushi... Något som är lite roligt där med som både jag och Louise tokgillar är att man själv får blanda ihop sin misosoppa och välja hur mycket sjögräs, tofu och vårlök som man vill ha i. Jag gillar massor av lök och Louise är ett fan av sjögräs. Mycket sjögräs... Andra roliga saker hon hade för sig var att äta sin sushi med kniv och gaffel minsann. En härlig kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar