11.08.2012

Vardagen tassar på tå kring helgen

Träningsvärken från i tisdags har börjat klinga av, lämpligt nog i tid för kvällens shape-pass på Sats! Aldrig provat det innan så ser med förväntan fram emot en morgondag med rejäl värk i musklerna.

Mindre roliga nyheter är att vi har bagg i skafferiet. Yes, you heard me! Mjölbagg och de är så sjuuukt äckliga! Kryper runt överallt och tar sig in i boxar bland maten. Följaktligen är hela skafferiet plus utrymmen över och under tömda. Så vad göra? Igår trodde jag att det var fritt fram att börja sätta in grejer i skafferiet igen men då kom baggen tillbaka fortare än kvickt. Och en del av mig vill verkligen inte sätta in grejer som är öppna där igen. Hellre göra av med allt! På söndag har jag lämpligt nog tid i tvättstugan, då kan man ju laga mat och baka emellan maskintömningarna! Tror minsann att det kommer bli ett par omgångar av det ena och det andra. Just nu lutar det åt;

- Frökex (eftersom G & K kommer hit på kvällen för att äta kex och ost)
- Tacopaj efter mammas recept
- Matmuffins (perfekt frukostmat och lätt att ta med överallt!)
- Libanesisk kyckling kommer det också bli i helgen minsann. Fantastiskt gott!

Nu får det vara nog med gastronomiska utsvävningar för ett tag framöver. Jag har ju en form att tänka på! Och en pojkvän. Av någon anledning funkar vårt förhållande mycket bättre när vi inte äter socker. Något som han lite fint påminde mig om härom veckan när han tjatade om att få återgå till lchf:en - något som tydligen ligger på mitt bord eftersom det mestadels är jag som busar runt i köket. Vi får se vart det leder, men renare mat ska jag helt klart sträva efter. Och i vanlig ordning kommer hösten med en längtan efter bra råvaror och bra kött - som är rackarns dyrt. Jaja, det är vad det är antar jag! Ska försöka övertala mannen till att beställa ett paket med köttfärs från Gröna Gårdar och prova deras gräsbeteskött. Ren och fin mat, det är lyx minsann!

Snart helg. All in, bara en skoldag kvar och en lång sådan! Hear hear, den här helgen kommer bli  F A N T A S T I S K !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar