11.20.2012

Tiden går fort när man har roligt!

Som vanligt bjöd helgen på en massa trevligheter! Lördag eftermiddag/kväll serverade jag på ett par bekantas bröllop. Stressigt med hundra gäster, men väldigt kul och väldigt många kända ansikten. Dessutom fick jag mig ett par pratstunder med fina vänner som jag inte har träffat på ett bra tag och det är ju alltid himla trevligt!

Söndagen blev om möjligt ännu mer romantisk när C, dagen till ära, lät mig sova ett par timmar längre (jag kom ju faktiskt hem mitt i natten!) och fixade riktig kalasfrukost! När jag steg upp och i min fluffiga morgonrock så var bordet uppdukat med ostfrallor (= favoriter!), goda ostar och skinka, nypressad apelsinjuice från Brämhults, grönsaker, melon och apelsinklyftor. Dessutom hade han gräddat pannkakor och köpt med lite ekologisk hallonsylt. Så mycket lycka! Det var vår tredje årsdag och han gjorde verkligen sitt bästa för att göra den fin. Efter frukosten väntade julmarknad i Lilla Böslid, väl där kommer jag på att jag har glömt min plånbok hemma och eftersom C inte hade några kontanter med sig så fick vi vackert vända. Lagom kul, och C blev himla irriterad märkte jag. Men att strunta i julmarknaden var verkligen inget alternativ! Som vanligt fick jag med mig lite gott hem, och precis som vanligt var det ju korv och ost. Och lite varmrökt lax, hjortpaté och brända mandlar. Ja men ni hör ju! Sånt som man köper på en julmarknad såklart!

 TRE ÅR! Woopa!

Efter helgen började vardagen igen, farmor fick ont i kroppen och åkte in på sjukhus. Jag åkte med och fick för första gången åka ambulans men det måste ha varit enda höjdpunkten. När jag lämnade farmor och faster i varandras sällskap på akuten begav jag mig till Mimmi. Som vanligt muntrade hon upp mig igen och gav mig en ny låt på hjärnan. En sån man inte bara kan stänga av. Fantastisk! Det här kan mycket väl vara världens bästa reklamfilm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar