11.01.2012

När är det jul här i vårt hus?

Ett populärt diskussionsämne här hemma är när det egentligen är okej att börja lyssna på julmusik. Slutet på augusti brukar jag svara. Början av december hävdar C. Vår kompromiss blir således slutet av november. Eller, jag hörde bara november så idag då! Men i ärlighetens namn har jag tjuvlyssnat sedan augusti någon gång tror jag. Hur gör ni hemma hos er? När blir det okej att lyssna på julmusik?

Jag har även haft svarsalternativen;
- När första snön faller (som C ändrade till. . . )
- När man kan göra första snöbollen (som jag fick rätt i huvudet i mitten av augusti när vi fjällvandrade)
- Första advent

Ni hör ju vilka skitdåliga förslag! Undrar hur många jultomtar jag kan få in i lägenheten innan han märker det. Jag gillar ju att slå vad. På tal om det så lever mina ljungblommor på balkongen fortfarande, av någon oförklarlig anledning. Jag har då inte vattnat dem på flera veckor!

Casa de Bencic goes Tomtebordell!

I år ska en adventkyrka och en julkrubba inhandlas med. Vi tackar Tradera för fint utbud och hoppas att jag lyckas klicka hem något smakfullt (annars tar jag väl helt enkelt vad jag får).
För övrigt tycker jag att det borde vara okej att börja lyssna på julmusik när man har varit på den första julmarknaden, för då är man ju helt enkelt redan i julmarknadsmode! Så lämpligt att den första i raden äger rum redan i helgen då. På Annies Gård i Haverdal brakar det loss, kom dit och se gott folk! Jag har själv aldrig varit där men ska förhoppningsvis dit med några fina vänner på lördag.

1 kommentar:

  1. Johanna långt borta!1 november 2012 kl. 19:45

    Men kom igen Michelle, det är ju Halloween! Och Guy Fawkes nästa vecka - man måste ju ta en sak i taget! Vad tros om att lägga Julen mellan Thanksgiving och St Patrick's day? :)Blir ju segt med julmat fööör länge :)

    SvaraRadera