11.05.2012

Vägen till drömjobbet och det där som kallas livet

Idag är jag tacksam för att jag har börjat komma ikapp med skolarbetet igen efter Sardinienresan. Och för att jag har börjat bli grym på sökoptimering i databaser - det här med att söka artiklar är ju rätt klurigt! Imorgon är det dags att köra lite gym igen och det ska bli skönt, jag har saknat det så mycket! Samtidigt är det så fruktansvärt tråkigt när man kör själv tycker jag, det gör så mycket att ha någon som peppar och pekar! Tekniken tappar jag ju så lätt, då behöver jag någon som trycker till där det behövs och rätar ut eller får mig att tänka på just den punkten. Och alla skratt, ja himmel vad mycket roligare det blir när man får lyfta lite med en fin vän!!

Helgen var fantastisk och spenderades just med fina vänner. Fredagen var spelkväll här hemma med två kompisar som släpade med sig sina pojkvänner. Lite öl och vin, chips, godis och Carcassone. Mycket bättre än så blir det inte! Lördagen var det samma kompisar som möttes, denna gång hos Mimmi och Micke där vi välkomnade natten i deras fina lägenhet i city. Sedan skakade vi rumpor på Mårtenssons. Söndagen var bara en alldeles perfekt vilodag med film, mys och så mycket kärlek att jag inte visste att man kunde klämma in så mycket känslor i den här lägenheten!

Den nya veckan inleddes dock med nämnda sökning efter bra artiklar om ekoturism i olika databaser. Mimmi och jag tog oss en promenad till kyrkogården där min gammelmormor, två morbröder och morfar ligger i en familjegrav. Hon fick assistera mig med ljus medan jag slet med en disksvamp och försökte göra gravstenen ren. Ljus tändes såklart och så gick vi runt lite och tittade på gravstenar.

Och så har jag hittat mitt drömhus. Det vackraste huset jag någonsin har sett! Om det finns kvar så spana in, det är ju alldeles sagolikt! Det enda jag eventuellt hade velat ändra på är att fixa jord-/berg-/myrvärme och göra om köket - men det kan ju vänta! Alldeles nipprig blir jag så fint det är! Det enda som verkligen FATTAS är ett kryddland och växthus.

En annan ska som gör mig alldeles nipprig och stissig i hela kroppen är en lunchdate som är planerad om ett par veckor bara. Då ska jag och förhoppningsvis en framtida arbetsgivare bolla lite tankar och funderingar och så ska han coacha mig till framtida jobb genom att berätta vad för kvalifikationer jag faktiskt behöver för att få jobba med det jag vill. Grymt bra tycker jag! Och fantastiskt spännande. Alternativt skulle det vara trevligt om han ville erbjuda mig ett jobb så där på stående fot, men det är nog ett ämne som ni gärna får bevara i era böner. Det hade betytt mycket för mig ifall mina vänner hade velat be för att jag ska få mitt drömjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar