9.03.2012

Kinabuffé till frukost och fläng hela dan' - Kroatkid är i stan!

Lillasyster är och gästspelar på hemmaplan, då blir det kinabuffé till frukost precis som traditionen bjuder. Och vimsigt flängande i affärer. Som sista förberedelse inför veckans fjälltur till Dalarna och Fulufjället inhandlades en matlåda med inbyggd kylfunktion. Jag pratar självklart om den hypade och ascoola frozzypack! Den kommer att komma väl till pass under fredagens fjälltur på kalfjället (men förmodligen de andra dagarna med). Varför inte lyxa till det och ha med kyckling och/eller ost i de matiga sallader som troligtvis kommer få utgöra veckans luncher på språng? Vi kommer att ha tillgång till både kök och alla de finesser som medföljer ett sådant, eftersom vi kommer att bo i en scoutstuga. De borde ju ha en frys, eller? Lite mat från frysen kommer plockas med så att jag slipper laga så mycket och en matlåda för vägen upp likaså. Dumt att inte passa på när hela frysen är full av mat som jag redan har lagat en gång!

Då fortsätter jag att ladda mentalt för ännu en vecka ute i "vildmarken"! Hur? Tvätta, städa och laga mat så att min man slipper tänka så mycket på tråkiga hushållssysslor när jag är iväg. Det är ju trots allt nästan jämt han som städar och fejar annars ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar