9.13.2012

I valet och kvalet

Mellan två gym. Å ena sidan är jag otroligt nöjd med Idrottscentrum, där jag har tränat de senaste åren (två? tre?). Deras gym är stort och luftigt och FRÄSCHT, särskilt sedan de renoverade. Dessutom gillar jag att ha alla dessa PT-studenter i krokarna som mer än gärna hjälper till om man undrar över något, eller påpekar saker om ens hållning och teknik samt ger tips. Nu undrar ni kanske varför jag skulle vilja byta gym, om jag ändå är nöjd? Well. . . Min PT flyttade och med sig tog han sin käraste, även känd som världens bästa box- och spinninginstruktör! Ni förstår hjärtesorgen. De två personer som de senaste åren har inspirerat mig allra mest i träningen och med sina pass gett mig vardagsglädje, är nu borta. Mest sörjer jag nog E (förlåt mr. PT!). Hennes box-pass var roligt och utmanande, mer och mer för varje gång och ständigt varierande! Dessutom var hon glad och peppande samtidigt som hon fick en motiverad till att slita lite extra fastän man trodde att man skulle spy eller dö. Och just nu verkar det som att mitt gym endast erbjuder thai-box. Med en fantastisk instruktör förvisso, hon är GRYM! Men det är ju inte riktigt samma sak som den mer konditionsinriktade boxen.

Så egentligen är det väl även boxens vara eller icke vara som får mig att fundera på att börja på ett nytt gym. Kravet för det nya gymmet är alltså att de ska ha roliga pass med bra instruktörer, ligga nära skolan/ min lägenhet och ha bra öppettider. Då återstår bara Sats. Och jag har liksom aldrig varit där över huvud taget innan! På fredag har L dragit med mig på cross-training så vi får se om det är woho eller poop då antar jag. Gymmet spelar också stor roll, eftersom jag nu ska försöka övergå till mer uthållig styrka och fitness. Passen är mest för att hålla lågan brinnande och få in konditionsträning (springa i Halmstad på vintern? I don't think so!).

Åh jag har en sådan beslutsångest!! På båda gymen har jag tränande kompisar och det är ju alltid trevligt åtminstone. Att ha någon som vill svettas, kämpa och grimasera tillsammans liksom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar