9.19.2012

Matäventyr på G!

Ganstaa-sister är i stan. Så om jag är lite off är jag upptagen med att försöka undvika henne!! Nejdå, imorrn stundar trevligt kaffekalas med systrarna B och lilla Räkan (även kallad lillebror av farmor). Eller kaffekalas och kaffekalas. Ingen av oss dricker ju egentligen några mängder kaffe, på sin höjd kan det bli en kopp för att det luktar så gott när C har färskmalda bönor till hands. Vi lär sega, prata, irritera oss på varandra, försöka prata lite till och någon gång när vi känner att vi har fått nog av varandra och utöver det umgåtts i ett par timmar så åker jag hem i en fin bil. Graaaouw! Så att jag och fina kompisar kan ha en food-trip på fredag! Det är som en road-trip. Fast vi äter MASSOR! Sushi i Söndrum till att börja med och därefter grymmeglass i Möllegård som dessert. Jag längtar redan efter peppartonfisk och lättgrillad lax! Nu ska vår lilla latvianska utbytesstudent som pluggar i Salzburg invigas i Halmstads kulinariska läckerheter och matäventyr! Tur jag har Lina, Mimmi och Sofie med mig som kan backa upp och säga att "jooo detta är verkligen det bästa Halmstad har att erbjuda!". Nästan så att man borde åka till Särdals kvarn också bara för att verkligen göra ett matäventyr av det hela. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar