9.16.2012

Vi låter helgen gå i matens tecken va?

Igår innan L & F begav sig hemåt/till jobbet efter en mysig trerätters så frågade jag lite på skoj "men vad ska jag nu hitta på imorgon när jag inte behöver laga mat till er?". När jag morgonhandlade på Maxi insåg jag i samma stund som jag tittade i billig-hyllan att svaret skulle bli "laga mat till mig själv!". 1,5 kg fläskfärs ackompanjerades av ett vitkålshuvud och den fina majskycklingen från Bjäre ska få mumsa till sig i lergrytan med curry och lite grönsaker. Gott! Senast igår kände jag mig faktiskt lite sugen på kyckling i lergryta och senaste veckorna har jag spanat och väntat in en fin majskyckling i just billig-hyllan. Man får ju inte vara dum. Mycket mat alltså, det verkar som att jag inte kommer behöva laga allt för mycket resten av den här veckan. Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar