5.12.2013

Vad vi har och inte har.


Shervinator skriver så klokt i sin blogg om att man ska uppskatta det man har, i stället för att gå runt i gamla mönster och bara rada upp allt det man inte har. Så. Idag har jag en fantastiskt fin kolonilott som börjar ta form med hjälp av mina fina vänners hjälp under helgen. Idag ska sista pallkragarna radas upp vid lottgränsen, där massa morötter ska ligga och trycka i sommar. En krage för varje morotssort. Så typ 6 olika pallkragar. De ska ligga färgsorterade så klart. Och så ska resten av potatisen sättas. Löken med. Tomaterna ska åka i jorden. Och jordgubbarna och blåbärsbusken. Jord ska skyfflas upp i pallkragar. Och så har jag en C-uppsats. Det går långsamt, men det går framåt. Jag är tacksam för att jag kommer sitta hela veckan och skriva med den. Okej det är jag inte. Men jag är tacksam att jag HAR en C-uppsats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar