5.21.2013

Future maker

En tisdag morgon. Vaknade runt sex av en man som bullrade runt i lägenheten. Nu har han åkt, min ena bok för dagen är utläst efter att jag har krigat med den hela helgen. Men den var bra och gav mycket material så det var ju väl spenderad tid.Näst på tur är Peter Ellyards "Destination 2050" - om att  vara en future maker hellre än en future taker. Intressant koncept. Får mig att tänka på Susan som en gång sa till mig "Michelle, don't just be a passenger on the train of life". Ibland måste vi fundera över hur vår bästa verklighet ser ut. Och sedan jobbar vi för att ta oss dit. Himla aktuellt i tider som dessa. Hur vill du att vår verklighet ska se ut om tio, tjugo, trettio år? Agera mot det. När du är sann mot dig själv kommer du bli mycket gladare. Livet är för kort för att göra saker som är tråkiga. Och med det sagt så ska jag städa nu. För även om jag hatar att städa så finns det något lätt otillfredsställande i att vada omkring i en himla röra. Har några grymma artister till sällskap och deras lovsång fyller lägenheten, så jag har det ganska gött ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar