5.06.2013

Sommarlängtan

I helgen har C's familj varit här som sagt ja. Det har varit mysigt att få hänga med dem. Äta glass i Möllegård. Fika på Östra stranden och i Tylösand. Legat sida vid sida lutade mot stockar med ansiktet vänt mot solen. Så där längtande som nästan bara svenskar kan vara. För vi har ju saknat solen ända sedan förra sommaren! Hoppfullt, snart är nästa sommar här. Träden börjar knoppa och så fort grönskan slagit ut med full kraft kommer den där välbekanta känslan igen av att vilja ut, ut, ut och bara känna solen värma över ryggen och vinden i nacken och ansiktet. I år vill jag göra så många saker! Jag vill ta examen och presentera en grym uppsats. Åka till Kroatien en sväng. Och så ska jag ju fylla 25. Vara brudtärna på en jättefin väns bröllop. Gå på ett till bröllop. Fjällvandra i Sarek. Se Gyllene Tider återförenas för femtioelfte gången och för andra gången se dem live - men denna gången en hel konsert och inte bara en liten bonusspelning som under Roxette's konsert. Odla så klart, massor. Gräva i jorden och rensa ogräs för att tillslut skörda. Har jag tur ska jag även se Hoffmaestro spela i Tylösand, om inte biljetterna hinner sälja slut. Och så vill jag jobba massor. Tjäna pengar som jag kan lägga undan för det där bröllopet jag så gärna vill ska kunna bli av snart någon gång, så att jag kan få bli ett med min älskade. Bli familj på riktigt. Sist men inte minst ska jag i juli åka på OAS-möte i Kungälv. Lyssna på dragig lovsång och få förbön. Umgås med fina vänner. Ha picknickar vid Nissan. Kalasa på Catha's goda couscous-sallad med hemodlad sallat i. Grilla. Äta tonvis med glass. Springa på stranden. Bada. Åka på food-trip och äventyr med Mimmi och Sofie. Köpa thé och gammaldags godis, choklad och saft på Särdals Kvarn. Äta sushi på vägen hem från Tylösand för att det är så sanslöst gott och man inte orkar laga mat i värmen. Lyssna på massa live-musik på after beach. Kanske åka till Stockholm och hälsa på min fina vän H.

Ni hör ju. Toppensommaren väntar på att få bryta fram! Kom sommar! Kom kom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar