5.04.2013

I nödtider och oår

 Medan Mimmi lagade mat igår kväll åt vi förrätt - en brietårta! Så himla himla gott! Sofie visste inte att det är lättast att äta varm brie om man skär bort locket, så hon började skära i kanten och fick "plåstra" med ett kex så att allt inte skulle rinna ut i formen. Typiskt sjuksköterskor att alltid plåstra allt.


 Efter maten åkte vi till Hungry Moses/Pingstkyrkan och såg mina kompisar spela med sitt band LabOratorium. Sista låten skapade party med folk som sprang runt och dansade. Jag var lite trött och hade precis sprungit en mil (igen!) så jag orkade tyvärr inte dansa med. Men jag orkade heja, klappa händer och trumma på benen. Och det är okej det med.

Efter spelningen gick vi till Plejset och bästa S bjöd på en drink. Träffade min allra första kärlek Carl som presenterades för tjejerna. Läste högt ur en väldigt aktuell bok. Förargades över att det stod så mycket text för alla drinkar på menyn. Så klart måste man läsa allt ju! Himla svårt att välja och i slutändan valde jag ändå typ fel. Jaja, nästa gång beställer jag också en apelsin- och kokosdrink!

Nu lyssnar jag på lovsång och läser artiklar och böcker så det står härliga till. På måndag börjar jag attackskriva. C's familj är här i helgen med. Hela familjen! Första gången alla är samlade i Halmstad. Resten av helgen blir det till att hänga med dem alltså, och imorrn kväll firas Cinco de Mayo hos oss med goda vänner och mängder av tacos. Så som det ska vara en mexikansk helgdag. Inte så himla dåligt för att vara i nödtider och oår faktiskt.

1 kommentar: