10.10.2012

Vi är på gång!

Igår provade jag på body combat för första gången någonsin. Det var intensivt, studsigt och kul! På sätt och vis kändes det som en mix av box, capoeira och aerobics. Aerobicsen är alla studsar fram och tillbaka mellan slagkombinationerna! Känns rätt rejält under fötterna idag, som inte är vana att studsa runt på det där viset. Efteråt var jag trött och kände att jag hade tagit ut mig, så mycket det nu är möjligt att göra det första gången man utövar ett nytt pass och inte riktigt har koll på koordinationen och alla rörelser. Men kul som sagt, och nästa tisdag är jag återigen inbokad!! Kvällens middag blev precis som min lunch just nu en riktigt maffig köttfärssås som C rörde ihop. Jag hade mina tvivel till en början eftersom han dels inte verkade gilla den själv, och dels vägrade låta mig smaka och hjälpa honom krydda till det. Men slutet gott allting gott! Jag lyckades få honom att använda en av mina goda kryddor och det blev ju bra! Med hyvlad (med potatisskalare) morot och squash till smakar det lajbans gott! Och fort går det, bara att värma såsen och hyvla på råa grönsaker så är det klart! Och snäppet godare än kokt blomkål som jag brukade köra med förr.

Imorse blev det även till att trots träningsvärken -som var mindre än förväntad - och bege sig till gymmet för lite gott köttande med K. Sjukt kul att träna med henne! Vi provade tabata-övningar och jag som är en rookie på det fick veta att jag levde. Burpees, armhävningar, sit-ups och rygglyft. Burpees är ju min favorit-hat-övning, jag fullkomligen HATAR burpees! Så fick kroppen sig en genomkörare idag också och jag börjar äntligen känna mig mindre svullen sedan kanelbullefrossan! Lite kul att busa runt utanför bekvämlighetszonen med, för jag skulle ljuga om jag sa att det var fantastiskt kul hela tiden. Däremot var det roligt att utmana sig själv och pusha på även i övningar som jag vet att jag inte är stark/bra i.


I dagarna pågår det även en internationell matmarknad i stan. Så fort jag är klar med dagens måsten så får vi se hur det ser ut för mig, hinner jag skulle jag väldans gärna vilja pallra mig dit och ta en titt på delikatesserna, kanske köpa med något mumsigt till min födelsedagsfirande mor ikväll också. När föräldrarna bjuder hem på middag blir det ofta rejält kalas så det skadar ju inte att ha med en efterrätt eller så, kanske lite italienska eller franska ostar?

Kulturkraft och konsthallar - nu kör vi! Chelli vill ut och leka på matmarknad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar