10.13.2012

Mina kommande 9 månader...

Det här är alltså vad jag hade tänkt dedikera mina kommande 9 månader till. Body fitness. Ofta när man nämner body fitness och tjejer i samma mening så brukar folk haja till. Okej, topp tre vanligaste meningarna om detta fenomen! ;
"Men inte ska väl du bygga muskler?"
"Är de inte väldigt stora? Tycker du verkligen att det är snyggt med en kropp som ser ut så där?"
"Tycker du inte att de ser lite väl manliga ut?"

Men om jag vill det här då? Om jag vill prova att pusha min kropp, busa lite och experimentera och se vad jag kan få fram? Om jag för skojs skull tänker ta en kort, kort period av mitt liv och ägna åt att se hur hårt jag kan pressa min kropp och min fysik? Dessutom tycker jag att det är få människor som ser så kvinnliga ut som dessa här ovan! Jag tycker det är häftigt hur de har fått fram musklerna på sin kropp, jag tycker de är riktigt imponerande över att ha hållit en sådan hård disciplin de senaste månaderna för att få en så låg kroppsprocent. Och framför allt tycker inte jag att muskler per se är något som måste definiera manligt. Nu vill jag även redan direkt påpeka för er att body fitness inte är body building. Så, då vet ni det.
Jag kommer att se det här som ett projekt, ett experiment och något som gör mina dagar lite roligare. Det kommer bli en hel del mindre alkohol, skräpmat och sena nätter än vad andra studenter skulle kalla brukligt, antar jag. Men å andra sidan så är inte det en livsstil som jag ägnar mig särskilt mycket åt ändå. Och vad sjutton, tänk om man kunde se ut så där om 9 månader! Sick!
Målet då?

Ahlströmertrofén 2013! Nu kör vi!

3 kommentarer:

  1. Jag förstår din tanke... men NEJ, det ser inte kvinnligt ut.

    SvaraRadera
  2. Coolt säger jag. Kör på :)

    SvaraRadera
  3. Va coolt Michelle, klar du ska köra på det! det kommer gå jättebra :)

    SvaraRadera