10.12.2012

Perfekt start på helgen!

Ingen annan än jag ville spela twister i onsdags. Tråkmånsar. Alltså blev det inget twister. Väldigt god mat blev det dock! Pappa hade fixat i köket och bjöd på kvibillespäckad fläskfilé med palsternacksgratäng och blomkålsgratäng, med en liten grönsallad till också. Väldigt väldigt gott! Jag har aldrig riktigt tänkt på att potatisgratäng kan ersättas med palsternacksgratäng men den satt ju som en schmäck!

Dagens schmäck fick dock bli kvällens träningspass. Crosstraining (kolla in filmen här, den visar vilken typ av träning som det kan innehålla). Riktigt tungt var det, men fantastiskt kul att få träna med Michelle igen! Gårdagens pass i gymmet hade dock satt sina spår =träningsvärk i framför allt rygg och biceps. Här kommer massa resultat från det passet, inte för att skryta - nej nej nej! Men för att om/NÄR jag tappar bort mina papper så kommer jag ändå att kunna se tillbaka på de här resultaten och kunna mäta mina framsteg. Och det är ju grymt! Vi gillar att spara minnen virtuellt, gör vi inte? Enheterna anges med maskinens mått, mäter maskinen kilon är det kg, mäter den pounds står det lbs. Och ibland vet jag inte, då står det ingenting. Och vikten gäller antingen som jag lyfter/drar eller som i fallet chins - det jag har under mig för att kunna häva mig upp igen!

7-9 reps x 4 set
Chin 30
Stående rodd med skivstång 20 kg + 2,5x2 kg (Fokusera rygg!)
Lat pulldown 30 / 25 / 30 / 25 kg (Måste vara konsekvent och utmana!)
Sittande rodd 30 / 25 kg (Utmana med tyngre vikten! Fokusera rygg!)

Nästa pass kommer förmodligen bli ben. Frågan är när. Jag är för tillfället i en jobbig situation där jag vill så himla mycket, men inte har hunnit lägga upp en konkret plan än för hur jag ska nå dit. Förhoppningsvis så blir resan till Sardinien en välbehövlig paus från en massa måsten, där jag kanske får möjlighet att snöa in på lite litteratur som kan hjälpa mig med mina största dilemman just nu; hur och när ska jag äta innan och efter träningen och ska jag köra en split eller hålla mig till de tre passen som en PT på Sats har satt ihop till mig? För dessa passen verkar bra, inget snack om saken - men för att få exakt de resultat som jag strävar efter så hade nog en split varit snäppet vassare. Imorgon ska jag känna efter i kroppen, känns den fräsch kanske jag kör ett benpass. Känns den mör, ja då får den vila till på söndag! Söndag är min nya BOXDAG! Ska bli kul att äntligen få prova på, tycker jag det är roligt kommer det att bli ett av mina 2-3 pass i veckan. Om inte, så satsar jag mer på gymmet. Fredagens crosstraining är i alla fall given som återkommande inslag.
Vilken perfekt start på helgen! 

Just ja, jag har en liten hemlis med. Den kanske avslöjas senare ikväll. Eller imorgon. Vi får se! Men det är riktigt kul, kanske mest för mig men jag är så exalterad så jag knappt vet vart jag ska ta vägen med mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar