10.05.2012

Jag har blivit tjock

Det känns extremt obehagligt att behöva säga det högt, nästan lika illa som att erkänna det för sig själv. Den senaste tidens sockerfrossa har lämnat sina spår. Magen har blivit större, låren har växt rejält och seriöst när jag sitter ner på toa har de en nästan "blubby" form från knäna och upp. Det svänger som volanger liksom! Vad hände där? Den senaste veckans ofrivilliga vila från foten är äntligen över, ikväll ska jag och Lina på crosstraining och det ska bli så SKÖNT att äntligen få röra lite på sig. När vi var i Dalarna var det en klasskamrat som påpekade att jag tidigare när jag tränade som mest hade blivit mindre och mindre hela tiden men nu hade jag blivit större igen. Det kändes så obekvämt för på något vis har jag missat att jag blivit mindre, men att ha blivit större igen var så väldigt påtagligt. Mest obekvämt var det nog dock för att även om man upplever att man blir mindre och "tightare" i kroppen när man tränar så vet man aldrig riktigt när det är illusion. Ibland känner man sig himla snygg och tight, ibland känner man sig fluffig och uppblåst. Dagsform och sånt där, att man kan "känna sig" smal och fit bara av den enkla anledningen att man tränar och håller sig aktiv och inte kanske för att man faktiskt HAR gått ner i vikt, även om det såklart även ibland är precis just så. För ibland har man ju minskat i vikt och mått och tjena, ni vet vad man pratar om. Men när man har en bra dag och känner sig smal så kan det vara svårt att ibland veta vart gränsen går. Har jag faktiskt gått ner i vikt? Eller känns det bara som det? Och om jag nu känner så, hur kommer det sig då att jeansen fortfarande inte passar?

Igår var värst. När jag skulle sova råkade jag snegla mot spegeln och utbrast förfärat "Jag har ju blivit tjock! Varför har du inte sagt nåt Christofer?! Varför lät du detta ske?". Jag är tacksam för idag. Idag är dagen när jag hamnar på rätt spår igen och slutar vara tjock.

Våren 2007 Magaluf, Oktober 2007 USA
Maj 2008 USA, Oktober 2008 USA
December 2008 USA, Januari 2009 Stockholm, Mars 2009 Halmstad
November 2010 Glasgow, Juni 2011 Kroatien
Tyvärr har jag inga nytagna bilder som visar kroppformen särskilt bra,
så ni får hålla till godo med de här tre bilderna från i år. Och lägga på en 5-6 kilo (och ta bort lite muskelmassa).
Enough is enough!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar