12.02.2012

Som vi har väntat på att få gå in i väntans tider!

Äntligen är det den första advent!  Den här gången har tiden gått riktigt riktigt fort och jag har längtat efter att fylla min lägenhet med glitter, tomtar och julgodis som luktar härligt! I hallen har en vaxkaka från Yankee Candles smält och sprider doften av tranbär och apelsin (luktar godis!), på den tomma bokhyllan i vardagsrummet som snart ska slängas står tomtar på rad och väntar på att få placeras ut jämnt över hela lägenheten och sprida julefrid. Julbocken vakar över matsalsbordet från toppen av ena högtalaren, små skålar fylls av brända mandlar med vanilj- eller kanelsmak. Ljus i tiotal har hoppat fram ur små lådor. Pepparkaksfatet står framme och dignar över av läckerheter. Ikväll kommer några av mina finaste över för att mysa, tända ljus och förtära. Idag har jag även dansat runt, gjort överlyckliga miner, dampat som ett litet barn och höjt musiken lite till. Första snön föll igår, utan att få fäste. Vi är inne i december och advent. Nu finns det inget som kan hålla mig borta från julmusiken!

Så vad är advent till för? Inte bara julförberedelser såklart! Nu går vi in i väntans tider. Väntan på Herrens ankomst. En härlig första advent önskar jag er, och ett gott nytt kyrkoår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar