12.30.2012

Årets bästa

Det har liksom inte hänt jättemycket i mitt liv på sistone som är värt att dokumentera. Vi överlevde Maya's "förutspådda domedag" som egentligen inte alls var en förutspådd domedag utan snarare kan ses som en tid för paradigmskifte, men okej då. Jul firades med familjen och det var jättetrevligt även utan presenter i överflöd, men Leif Mannerströms stora kokbok fick jag av min kära mor och det var otroligt uppskattat! Och min pärla Christofer köpte ett vildsvin genom en arbetskamrat, grym julklapp! Så efter nyår blir det vildsvinsgryta med njoki och ett mustigt rödvin som bästa Hanna valde ut till mig på systemet. Grymt att ha kompisar som verkligen KAN viner! Farmor har åkt in på sjukhus igen men jag vet inte varför. Mellandagarna spenderades i Eksjö och det var gött att få hänga lite med svärfamiljen. Maggan tankade mig med vin när Christofers småsystrar var på bio och sedan anslöt de sig till vinet (och oss). Trevlig tid med härlig avslappning och härliga människor. Innan Eksjö passade jag även på att beställa en gryta från Le Creuset eftersom den var nedsatt med hela 800 kr! Glad tjej som hämtade ut sin fina gryta idag. Nu väntar vi in det nya året med nya måsten, nya utmaningar och nya endorfiner! Första februari är den här tjejen förhoppningsvis tillbaka på gymmet och jobbet, jag längtar dit! Mest längtar jag till att få träffa dessa härliga människor som jag har i min omgivning då. Men tills dess är jag tacksam över alla fina vänner jag har i min närhet, som kör mig överallt, kommer och hälsar på, umgås på riktigt.

Ett socker- och mjölförbud är även instiftat av mor min. Bäst att hålla sig i skinnet med andra ord. Men rätt härligt på något vis ändå. Och extra roligt när man slår vad, äter hon det före mig så är det hon som bjuder på middag ute! Och sker det inom en månad blir jag dessutom en tusenlapp rikare, sådant är ju aldrig fel.

Årets bästa då? Folk har ju skrivit en massa krönikor om sitt 2012, sammanfattat hela året månadsvis eller med bilder. Mina sex årets bästa var Mimmi, Christofer, Michelle, Sofie, Hanna och Lina. Allt jag har gjort med de här brudarna och min käre man har varit så fasligt roligt! Alltifrån hemmastök med Mimmi till fjällvandring och förberedelserna inför med Lina och Christofer, träning på gymmet med M eller Sofie, eller sommarhäng med Hanna som ALLTID är på språng någonstans! Vilket himla bra år jag har haft! Och vilka fina relationer jag har fått ha under det året!

Favoritinvesteringarna under året har varit min personliga träning, sushin i Söndrum och alla prylar & pinaler inför fjällvandringen. Smidigt att kunna dra iväg och leva friluftsliv när man vill nu ju!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar