8.11.2012

Hur är det ens möjligt?

C; "Snön föll ner, jullåtar i högtalarna hur i helvete ska ja klara det i två månader till!!! Skit samma julkänslor är det underbaraste som finns."

M; "Julkänslor är VERKLIGEN det bästa!! Så du har två val; antingen pinar du dig igenom oktober och november (i december blir det ju socialt accepterat att komma i christmas mood) eller så lyssnar du sönder musiken med mig och klär en julgran eller två. Har chillat hela dagen till alla fina låtar, fick ett akut sug efter att göra snöänglar innan haha! Och efter pepparkaksdeg..."

C; "Till råga på allt serverar dom mjuk pepparkaka på jobbet varje dag, men till patienterna, så jag får inte smaka... Kan se mig själv klä en gran med dig.. Kram"

Så här var det i oktober 2009 och jag vågar knappt tänka på hur det kommer bli den här hösten, när jag redan nu kan känna sug efter julen!! Dagens tema tycks vara nostalgi så jag drömmer mig tillbaka till julen 2011. Hela lägenheten luktade julkola, brinnande ljus, brända mandlar och apelsin med nejlika. I vardagsrummet klädde jag och Mimmi stora matsalsbordet med lakan och repade/förvällde farligt stora mängder grönkål som var huur billigt som helst! Högtalarna dunkade julmusik eller julradio med Musikhjälpen. Och vår hall såg ut som en tomtebordell med glitter runt alla dörrkarmar. .  .


 




Det bästa någonsin hade varit att få fira julen med båda våra familjer  tillsammans, dansandes kring vår fina julgran. Trots allt är ju julen en tid som bör firas med alla de närmaste och käraste. De som gör julen och får en att känna att man har kommit hem oavsett vart man befinner sig. Julen är bland det bästa jag vet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar