8.11.2012

En högst ordinär vecka.

Det har varit en högst ordinär vecka, med mycket jobb, mycket regn (som sig bör en jobbvecka!) och härliga dagar! Det mest spännande som har hänt är nog att jag fick punktering på väg till jobbet och kom ett par minuter för sent till morgonmötet. Och att min ädle riddare (pappa) fick komma till undsättning på sin vita springare (gröna Dacia) och ta mig och min cykel till cykeldoktorn på nyhem. Bra skit! Fick både däck fixat och låset fastsatt för en väldigt liten summa pengar. Vi gillar cykeldoktorn på nyhem! Nästa vecka kommer dock att bli  F A N T A S T I S K ! Ikväll kör vi hela vägen in i kaklet med drinkafton och Tylörocken på Solgården i Tylösand. Duo Jag står för musikunderhållningen tillsammans med hemliga gäster, Thomas Järvheden står för skratten och Leffes står för rumpskak hela natten lång! Kan bli precis hur bra som helst! Morgondagen och måndagen kommer bjuda på biltvätt i Eldsberga där Mickis tvättservice rycker in för en billig peng och på så vis undgår fattigdomen även denna månad. Och om exakt en vecka är jag, C och kära L & F på väg till Norrland och Kebnekaise! Som ni förstår är jag taggad till tusen! En vecka med vandring, mat, umgänge och den svenska underbara naturen. Som kan vara bland det finaste i världen! Naturnörden i mig jublar och ser fram emot att återigen dricka friskt vatten från porlande fjällbäckar, sova i sovsäck och fightas med mygg. I precis den ordningen.

Sist jag var på en hike var det bara en dag, i Yosemite National Park/Kalifornien. Då såg det ut så här;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar