8.15.2012

Dagarna som gått och som vi minns

Snart är sommaren slut - skulle vissa säga! Jag vidhåller dock att den knappt har hunnit börja och fortsätter vädret så här kan den gott och väl hålla på en bit in i september! All in all har det varit en grym sommar som måhända inte har fokuserats på träning men desto mer på härligt umgänge med de finaste och sånt som jag tycker om. Möjligtvis aningens för lite stranddagar men sånt får man leva med när man har jobbat och lyckats pricka in i princip alla de soliga dagarna. . .

Jag fyllde år och blev överraskad med lunch av familjen!


Jag och Toff var ute och gick Prins Bertils stig med packning (lätt packning och gympaskor för mig). Vi passade på att ta en sväng inom rhododendronparken i Tylösand som vi länge har velat besöka och lyckades pricka in full blom! Snyggt!

Jag åkte till Hässleholm och hälsade på snygga blivande brudparet Frida och Christian. Det flängdes runt i Skåneland med glass i Åhus och grill på lägenhetsgården. En hel del fluktande i diverse bröllopstidningar hanns också med och blivande brudtärnan (JAG!) fick mersmak.


 Picknick i Hannabananas trädgård som lillasyster gästspelade på. Därefter fotboll på TV. Kul!


 Louise hade fyllt 25 och det firades med dunder och brak!

Mannen och jag var ute och provgick våra kängor tillsammans med lite packning på ryggen tillsammans. Det blev en sväng förbi stadsbondgården där vi tog glasspaus och njöt av solen och skrikande små barn.

Jag följde med mamma och Rexi till en sjö i Eldsberga för att bada. 

Jag och C firade midsommar i Eksjö med hans familj.

 Jag och mamma åkte med Räkan till Österlen för lite kvalitetstid ihop.

Duo Jag underhöll på ett fullschmockat Solgården. Grymt ös!



Syster gav mig en segling med Elida från Oskarshamn till Göteborg i födelsedagspresent, som löstes in i början av Juli. Sjösjuka, fantastiska soluppgångar och ett otroligt lutande skepp. . .



Vi hängde på Tre Hjärtan och lyssnade på trubadur, drack rosé och skrattade mängder! 

Jag och Hanna hängde på Tylösand för att höra lite musik från Solgården där Hoffmaestro lirade.

 Jag och Hannabanana gick PBS (jag hade 17 kg på ryggen!)

 Mimmi gjorde makalösa våfflor.

Ett tappert litet gäng hade picknick i Picasso och så matade jag en and.

Linn tvingade med mig på after beach när "världens grymmaste band" spelade. De var helt okej och vi hade skitkul!! Helt klart värt att skynda från jobbet för!

 Frida, Michelle och jag hängde i Tylösand när Magnus Uggla var där och spelade. Små barn klättrade på föräldrars axlar för att få en skymt (men det fick ju vi ändå).

 Haaks lirade på Solgården - självklart var vi där för att njuta av detta grymma coverband och stämningen där. Underhållning på hög nivå (bättre än Duo Jag om ni frågar mig).





 


 Lina och Fredrik bjöd in till drinkafton. Sedan bar det av till Tylösand för go spelning med Duo Jag som hade med "hemliga gästen" Ola som rev av några låtar med dem. Kul! Och en riktigt härlig kväll som tyvärr avslutades vid midnatt. We turned into pumkins, så att säga. Goda drinkar, skön musik, härliga människor. Vad mer kan en flicka önska sig när hennes man jobbar kvällsskift?



Här kommer lite nya bilder! I förrgår bestämde jag och mannen oss för att prova vårt tält. Det premiärsovs ute på Östra stranden där Lina och Fredrik mötte oss för lite kvällsgrill. Vem sa att bara rikt folk har råd med havsutsikt? Gårdagen resulterade i en två mils hike till Sperlingsholms slott som idag känns rätt ordentligt i knävecken av alla ställen, en kebabrulle på Medya och magknip hela kvällen av allt bröd. Nu är vi redo för Norrland!

Och ikväll cyklade jag och fina Frida till Östra stranden. Det blev kvällsdopp (like a cookie!*), spansk sangria och jordnötter. Det är ju de härligaste kvällarna man ser tillbaka på och minns med glädje när hösten kommer!

*Att bada "like a cookie" är lite som kaffe med dopp. Man doppar bara tårna på kakan liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar