2.07.2013

En bra vecka!

I måndags blev jag med kolonilott!!! Fröer har beställts från Rara Växter och Runåbergs fröer (de har en hel mängd fina ekologiska fröer!). Mest ser jag fram emot att få odla morötter i regnbågens alla färger, blomkål i lila och den klassiska vita förstås, broccoli, vitkål, savoykål, GRÖNKÅL, sommar- och vintersquash. Åh vad roligt det ska bli! Från kolonilotten har jag även fri havsutsikt. Det kommer bli till att sätta upp ett staket i vår när tjälen gått ur marken med, för att förhindra inbrott av älgar. Den älg som rör min grönkål alltså! Har inte bestämt mig för om jag ska gömma grönkålen långt in eller ha den vid kanten av kolonilotten. För att älgen inte ska gå tvärs över hela lotten liksom, om den nu bestämmer sig för att komma på besök. Mimmi fyllde år så jag och en vän överraskade henne med födelsedagssemla och kakelse (glasswienerbröd) i brist på födelsedagstårta. Väldigt mysig dag!

Tisdagen spenderades till stor del i köket, jag lagade mat till fina familjen B som kom på middag på onsdagkvällen nu så här innan liten syster beger sig tillbaka till Spanien och Elida för att segla loss i en månad eller så. Gamla körledaren med familj kom också på middag och det var himlans trevligt!

Nu har årets två första gympass klarats av med! Igår eftermiddag blev det styrka och idag var det träningsvärk blandat med kondition och liiite ryggträning och benböj i ett tappert försök att träna bort lite av träningsvärken i ben och rumpa.

Hörde jag ett "BRA JOBBAT!"? Det tror jag minsann att jag gjorde. Min man hade dessutom gjort njoki carbonara till mig nu som jag kan glufsa i mig direkt efter träning. Det är ju himla fint av honom! Bra dag helt enkelt. Boo-ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar