3.17.2013

Teologi stavas Te o Logi

Idag har varit en riktigt grym dag! Började med gudstjänst på Kornhill (alltid lika upplyftande!) där predikan berörde temat måltid och social samvaro. Hur viktigt det är att dela måltid. Kompanjon eller kompis kommer ju från (ett annat språk) att dela bröd med varandra. Som jag brukar säga till vänner; "Jag tycker om och bryr mig om dig och därför vill jag laga mat till dig". Passande nog hade jag efter denna grymma föreläsning bjudit in ett par vänner och liten syster på kyrklunch - YEAH! Ytterligare en blev spontaninbjuden och joinade för tacos och kladdkaka i det Bencicska hemmet. En fantastisk stund där vi pratade, delade vad vi är tacksamma för just nu och slängde käft. Säger som Benne-Jay - när jag och min syster har gaddat ihop oss då är man chanslös! Riktigt gött var det och guld att få dela denna eftermiddag med några vänner.

Efteråt bestämde jag mig för att röja bland alla kläder jag inte tycker om längre (de passar inte/inte min stil längre osv) samt dela ett meddelande från Nattcaféet för hemlösa som är i behov av kläder och saker. Människor som precis har fått nytt boende kanske är i behov av saker men inte riktigt har råd att köpa själva, och vintern blev ju lite extra lång i år. Då behövs varma kläder och skor! Gött att få en anledning till att rensa lite ibland och så HIMLA HÄRLIGT när fantastiska människor hör av sig på prick en gång och vill hjälpa till. Fina fina människor, vad ni gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar