3.14.2013

FUNDAY - Monday til Sunday!

Livet går framåt på Andersbergsringen. 98 (!!!!!!) skott har dykt upp, om alla överlever så kommer jag BADA i tomater i sommar! Nu ska vi ju inte ha såna förhoppningar men har jag planterat ett frö så har jag svårt att se att jag kommer kunna låta bli att omplantera det och... ja sen är cirkeln igång! Några kommer få leka bland fönsterrutor på kolonilotten (som ett litet växthus fast utan tak så det kan regna in) (tror ni det kan vara en bra idé??) och en hel drös kommer få bilda djungel på farmors balkong en minuts promenad bort. Det är guld för på den balkongen är det ju konstant solsken på sommaren i princip, alltid varmt som ett växthus och inga förstörelsekryp. Nu håller vi tummarna för det här, okej? Okej!

Gött att få jobba lite den här veckan med. Extra roligt att få jobba med liten syster. Hon åberopade fik-fredag med kak-kalas imorrn. Alla som någonsin har träffat på min syster runt en mattid av något slag finner detta fullkomligt logiskt. Jag åkte på att baka kladdkaka. Lehel på jobbet ska baka bullar. Nathalie ska dock själv inte baka någonting faktiskt. Allt är som vanligt. LATHUND! Till hennes försvar så är hon ansvarig för ett ungdomsgäng i kyrkan, så stora syster (det är jag) lagar god mat så att liten syster kan äta imorgon. Ugnsfalu med potatismos. Fint ska det va´!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar