3.25.2013

Hur firar du påsk?

I år blir det inget påskgodis för mig. Nej för jag äter ju inte godis! Den här veckan provar jag att experimentera lite med kroppen min. Fakir alltså. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar och vad det leder till. Eftersom jag övergett LCHF en period och istället svullat potatismos, pasta och mjöl (hembakta scones och paj) har kilona så sakta återvänt. Snyggt. Så vi bemöter dem hardcore. Hårt mot hårt! Nu följer alltså två veckor utan sushi eller annat mumsigt. Förmodligen lika bra, man sparar mycket pengar när man äter begränsat och tråkigt. Tråkig mat tenderar att leda till färre utsvävningar i matbutiken liksom.
Kött, kyckling, ägg - massa ägg, och fisk kommer det bli. Med smör/kryddsmör, kokosfett och olivolja. Har även fått för mig att hemmagjort majonnäs kanske funkar men jag avvaktar lite på den. Dagens lunch består av kaffe med kokosfett i, mest för att jag är lat och behöver sitta många timmar på skolbibblan idag. Men ikväll blir det kyckling i ugn och imorrn lergrytekyckling med kryddsmör. Målet är att tappa 5 kg inom två veckor och med tanke på att jag stryper kolhydrater är det framför allt (bara?) vätska jag förväntar mig bli av med första 1-2 veckorna. Fåfängt kommer nog många (Natha) säga. Eller tycka i tysthet. Men nu börjar plånboken redan gapa tom fastän lönen kom in för blott ett par timmar sedan. Räkningar och vildmarksshopping ni vet. Mina befintliga kläder måste alltså passa, eller så kommer jag behöva gå naken snart om det fortsätter i den här takten.

Påsken var det ja. Godis för många, men alltså inte för mig. Hur firar ni påsk? Jag har precis anmält mig till Kornhillskyrkans påskkonferens på Vallås, som tidigare år varit i Gullbranna. Ska bli himla trevligt! Lördagen kommer en vän till mig till Halmstad så då kommer jag inte hänga där så mycket, men i övrigt kommer det bli många gudstjänster och kanske lite nya böcker. Hade velat köpa ett nytt kors med, är så trött på mitt guldkors jag fick i konfirmationspresent. C jobbar en hel del så han firar sin påsk med OB. Alla har vi våra egna påsktraditioner. Vad är era? Ska ni äta julmat och dricka julmust eller firar ni på något annat kreativt sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar