1.31.2013

Russinen i kakan så att säga

Lyssnar på vackra kärlekslåtar och försöker verkligen läsa om turismtrender, utveckling, förutsägelser och allt det där. Det går sådär. Det finaste jag läst hittills var det här;

For the smaller countries tourism accounts for 20-30 per cent of GDP. "For those economies tourism is not the icing, it is the cake," said Mr Christopher Rodrigues, Chairman, Visit Britain.  

Jag tycker det är så fint att såna som är högt i topp inom branschen jämför turismnäringen med tårta! Och så tycker jag den här låten är himla fin. Och det faktum att jag får börja träna imorrn är också bra fint faktiskt. Och att jag äntligen ska träffa den andra Michelle igen, och att vi ska äta sushi ihop. Fina grejer. Snart är det helg. Då ska en gammal vän från högstadietiden gifta sig, syster och jag ska ha våran church-date i vanlig ordning med gudstjänst och kyrklunch. Snart åker hon tillbaka till båten och seglar på en massa böljande vågor som gör henne alldeles sjösjuk. Mig med förmodligen om jag hade varit där. Undrar hur jag ska klara söndagar utan hennes sällskap? Men innan hon åker ska familjen hit på njoki och vildsvinsgulasch har jag bestämt. En liten del av mig vill att den här veckan ska ta slut snart, så att nästa får ta vid. För den kommer bli alla tiders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar