1.12.2013

Ett socialt liv

Få saker gör mig så glad som att få umgås med härliga människor! Under de senaste dagarna har det blivit lite gött häng en hel del plugg - och kommer så vara även den kommande veckan - eftersom kursen jag läser nu slutar på torsdag/fredag. Ett arbete ska sättas ihop på mellan 3-50 sidor. Man måste ju bara älska hur härligt oprecisa handledarn är haha! Även en muntlig presentation på en kvart ska förberedas. Kul. Jag gillar muntliga presentationer. I trean på gymnasiet spenderades 6 veckor på Mallorca och inför en muntlig presentation hade vi då en "inför presentationen"-presentation som filmades. Grymt bra verktyg, då ser man verkligen allt ur betraktarens ögon och får en chans att ändra sin hållning, ögonkontakt, "ööööm" och liknande. Funderar på om jag och Lina borde filma oss i ett första försök till en redovisning. Vet inte om hon någonsin har gjort det innan. En lärare gav mig vid samma tillfälle som feed-back att jag har en röst som känns lugn och behaglig att lyssna på. Det gjorde mig glad såklart, för mig känns det som ett kvitto på att man låter proffsig. Tänk att en dagen kunna hålla presentationer som verkligen trollbinder folk, så som talarna på TED gör. Galet!

Förutom att ha umgåtts med liten syster har jag även passat på att träffa Catha Darl på fika. Man måste passa på när folket är hemma ju! Nu är hon förmodligen på väg till Chicago. Eller Köpenhamn, där hon flyger ifrån. Hur som helst så kommer jag att sakna henne. Det känns lite overkligt när vänner flyger och far överallt. Jag vill ju ha dem omkring mig - JÄMT! I tisdags hade jag även Mimmi och Sarah på lunch, det blev kokt kyckling med currysås och buljongkokt ris. Riset var enligt Sarah det absolut godaste, men det är ju sånt man får räkna med när man bjuder en asiat på middag! Dock blev buljongen sinnessjukt god så jag kan förstå att hon tyckte som hon gjorde. Knepet är att aldrig snåla med lök, morötter eller selleri. Receptet var ärligt stulet från Byhäxan, som brukar ha helt sinnessjukt goda recept!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar