1.07.2013

Give me more days like the day yesterday

En relativt smärtfri måndag har passerat. Helgen var BÄST! I lördags kom jag hem från livet på landet, även känt som Laholm, där jag spenderade ett par dagar med min gruppkamrat i klassen och jobbade med vårt projekt. Destinationsvalet landade slutligen på Påskön - ett synnerligen intressant val eftersom deras befolkningsökning och utarmande av resurser ledde till kollapsen av deras samhälle - och kursen heter Hållbara Destinationslandskap. Hehe. Kul att kunna dra paralleller till dagens samhälle med! Indeed ett riktigt intressant val som vi kommer lära oss mycket utav! Men i lördags fick jag alltså äntligen pussa på min fina C, och kramas ändlöst mycket med Mimmi. Vi satt och gosade i soffan och kollade runt på datorn medan C satt och planerade inför vår (förhoppningsvis) fjällvandring i sommar. Söndag = Churchday så då svidade jag om till normala kläder/inte träningskläder och begav mig till Kornhillskyrkan med liten syster. Det var bra drag som vanligt och en FANTASTISKT bra predikan!! Grundtanken bottnade i hur vi är skapade till original, men även till att leva i gemenskap med varandra. Att oavsett andra livsstilsval så är gemenskapen en av de absolut viktigaste faktorn till ett långt -och lyckligt såklart!- liv!! Enligt en undersökning från Harvard var det nämligen tre gånger så större chans att någon dog som inte hade ett rikt socialt liv, än någon som omgav sig med människor. Givande relationer är alltså kanoners bra. Något som sammanfattades med "Det är alltså bättre för hälsan att äta chips i goda vänners lag, än att äta broccoli och morötter ensam!". HALLELUJA!

Efteråt hade jag och liten syster planerat att äta kyrklunch, det vill säga äta lunch tillsammans. Efter kyrkan. Vi bjöd med lite folk men ingen nappade riktigt. Så istället bjöd vi in oss själva på kebab till Benjamin - BenneJay, som vi båda dessutom jobbar med. En rolig prick som försökte sig på att lära mig spela ukulele, bouzouki och liten maracas. Ja men ni hör ju vad kul! Dessutom lärde jag mig slagkombinationer på strängarna minsann, och tappade bort mig lika lätt igen. På systers initiativ lekte vi även lekar på det personliga planet. Var är du och vad gör du om tio år? Och vad är din plan B? Vilka fem egenskaper ska din blivande make/fru ha? Ett kul sätt att lära känna varandra på!

- Och han ska vara rolig!
- Så han ska inte vara orolig alltså, bara rolig.
- Och där rök Benjamin!

Lilla systerns blivande make kommer vara en fantastisk människa - fin, lite crazy bananas och härlig till sättet. Det hörde jag på hennes beskrivning och jag kan knappt bärga mig tills jag får träffa honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar