1.16.2013

Drömmarna är stora men livet är långt

En vacker dag vill jag bo på en plats där jag kan odla mina egna frukter - gärna tropiska och bo i ett varmt land! - och ha eget jordbruk för privat bruk. Ett trädgårdsland maffigt som en hel tomt med broccoli, sparris, spenat, jordgubbar, potatis och lök, blomkål, grönkål. Ett växthus som är fullkomligt proppfullt av solmogna tomater! Kanske avokado? En trädgård där det finns körsbär, hallonbuskar, äppelträd av olika slag, kanske även päron och plommon? En massa hönor som springer fritt. Och bo i ett vackert naturhus av lera, adobe och olika sorters naturmaterial, omsorgsfullt byggt och format till en inbjudande plats. Där jag kan bo och vara nära alla de jag älskar. Göra sådant kroppen och själen mår bra av. Vårda relationer, läsa böcker som intresserar mig, fylla livet med meningsfulla ting och aktiviteter. Leva så som vi var menade att leva. Med naturen. Kanske också driva B&B eller en form av lantgård som tar emot turister, med restaurang där gårdens råvaror serveras.












 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar