1.14.2013

På tal om att prioritera

Hej jag heter Michelle och jag är tidsoptimist! Men med lite kraft från Herren, lite viljestyrka och mindre nätsurfande så ska jag väl kunna sammanfatta Påsköns kultur på ett snajsigt vis innan morgondagen är här. Ain't no job for me! Höll på att mosa ett av mina nyårslöften alldeles så här i början. Vill ju träffa farmor mer. Jobbigt med skolarbeten hopandes över huvudet dock. Blev uppringd av liten syster som tvingade mig att masa min lilla rumpa över. Minsann! Himla trevligt hade vi det, mycket diskussioner och det härdade kokosfettet i farmors kyl slängdes ut med käraste förmaningar. Jag vill ju henne bara väl! Livet är för kort för att äta äcklig skit (om det inte är kebab)! Lilla farmorn har haft lite problem med andningen på sistone och jag antar att det snorkalla vädret inte hjälper. Därför är farmor för närvarande en fleece-buff rikare. Måste planera in ett nytt besök på stadium outlet så att jag kan köpa nytt, det går verkligen inte att vistas utomhus annars just nu!

Påskön var det alltså. Visste ni att man på Påskön brukade gömma familjeskatter i hemliga gångar som slingrar sig under jorden på ön? Fantastiskt fyndigt! Om det inte vore att familjens äldre ibland hann döden dö innan de hann föra vidare familjehemligheten om VAR skatten är. Snopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar