4.30.2012

Om inte jag kan komma till Kroatien så får Kroatien komma till mig!

Efter att ha taggat till och smekt kaklet en aning på en timmes Suunto-spinning och 30 minuters CX var kroppen ganska så slut när den smet in på Maxi. Suunto-spinning är när man har ett pulsband och där pulsen på alla deltagare syns på skärm = inget utrymme för att ta det lugnt eller fuska med motståndet för då kommer Emelie och flåsar en i nacken! Ni hör ju hur hardcore det är och är man tävlingsmänniska kan man dessutom inte med att inte tillhöra topp tre bland de med högst puls när den ska upp i taket.. Otroligt jobbigt emellanåt och bäddat för besvikelse, man kan inte alltid vara bäst. C hade blivit lovad ingredienser till sin morgonsmoothie och inne på Maxi fick jag en liten fläng av "bygga-bo-syndromet". Det går ut på att man köper allt man tycker är fint och sedan tar man med det hem. Otroligt passande när lägenheten för en gångs skull är nyfixad och städad. Idag blev det inte mindre än fyra blommor, en fantastiskt fin rosmarin och lite grönt. En liten påse blomjord slank också ner i korgen. Således har kvällen ägnats åt att plantera om blommor i småkrukor och placera ut dem i vardagsrummet och köket. För att förstå storheten i det här kanske jag bör nämna att jag är känd för att vara hemsk med blommor och växter - vanligtvis tar jag död på dem inom ett par veckor om inte dagar, ifall det är känsliga blommor. Om ett par dagar lär jag väl märka om jag har gjort rätt med dessa... Mest nöjd är jag såklart med rosmarinen, nu luktar mitt kök som sommar i Kroatien!! Vad tycks förresten om nya färgen i vardagsrummet? Den är blå-ish men med alla mina lila detaljer kan man lätt tro att den är ljust lila!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar