4.19.2012

Ibland blir inte livet som man tänkt sig...

Och det blir det ju sällan heller när jag står i köket! Igår svängdes det ihop en fab köttfärsgryta i chili con carne-stuk med massa smarriga grönsaker i. Majs, bönor och morötter kanske inte hör hemma i det optimala LCHF-köket men ibland får man lov att tänka efter vad man har för mål och hur man enklast når dit. För mig innebär det att jag måste kunna äta mat som låter kroppen återhämta sig ordentligt efter tung styrketräning utan att ge den onödigt massa fett att lagra på - då är en rejäl köttfärsgryta med chili i perfekt! När jag snarare springer eller kör spinning ja då är det helt okej att kränga gräddiga grytor. Så det gör jag! Falukorvsgrytan fick bli ett litet experiment och halleda, smaklökarna dansade tango och gjorde high fives så det stod härliga till! En liten snutt falukorv fick sällskap av gul och grön paprika, champinjoner och åter champinjoner, lite slantade morötter, lök och vitlök, kycklingbuljong, klassikerna salt & peppar och så grädde såklart. Kryddningen stod Tynderö för, med Gårdskrydda och Grand all round. Mängden vet jag inte riktigt men det beror ju såklart på mängden gryta. Fantastiskt gott blev det hur som helst och godare lär det bli med lite broccoli till! Detta är en grytbas som funkar till såväl kyckling som fläskfilé om man vill göra något lite festligare än falukorv. Som vanligt blir allting lite godare med smör, vitlök och grädde. Och kärlek. Utan kärlek blir maten smaklös!!

På tal om smaklös åt C idag en kasslergratäng, som jag i all hast gjorde förra veckan, till frukost. Kommentarer som haglade var "Ja nu var det över i alla fall", "Det ser ut som det smakar och smakar som det brukar" och "Nu gör vi aldrig om det här igen, kan du lova det?". Och det kan jag.

För övrigt har jag fortfarande ont i magen sedan måndagens och tisdagens CX Worx-pass, men vi gör väl ett försök till med att träna bort det i eftermiddag? Skam den som ger sig och ska man ändå göra sig besväret att cykla dit kan man ju passa på att träna lite spinning samtidigt med en fin vän.Tjoho, det ser ut att bli en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar