4.22.2012

Och priset för slappaste helgen går till...

Idag har hela 14 (!!) personer läst min blogg. Troligtvis tänkte de att jag hade några roliga historier från helgen på lut men där trodde de fel! Efter en eminent förfest igår slog tröttheten till på lilla mellanfesten och en trött & kall flicka cyklade hem genom motvindsstaden. Bara för att upptäcka att grannarna nyligen köpt ett par betongskor som de försökte gå in fram till halv fem imorse ungefär! Hann precis somna innan mannen klampade in i stugan i osedvanligt gott skick med tanke på whiskyaftonen han hade varit på under kvällen med herrgänget. Kontentan av det hela är att jag har lärt mig min läxa; nästa gång går jag ut oavsett hur trött jag är för hemma lär man inte få sova ialla fall!! Dagen har spenderats med ovanligt mycket kvalitetstid och en alldeles som vanligt tom agenda. Skönt att inte behöva göra ett dyft (förutom att tvätta ett par maskiner klockan 7 på morgonen, just det nämnde jag att jag somnade halv fem?) och bara kunna gotta sig med film och lyxtacos. Lyxtacos i det Bencic/Nygardska hushållet innebär en gigantisk nachotallrik som gratinerats i ugn och serveras med syndigt stora mängder guacamole - värt! Resten av dagen spenderades med att förbereda inför första strykningen av listerna i vardagsrummet så att vi snart kan börja nyttja vårt största rum igen! Känns ju lagom slösaktigt att betala grym hyra för ett så stort rum som bara rymmer ett par lakanstäckta möbler... Och när det är gjort blir det brudafton hos mig! Men först - måla måla måla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar